Millenials

ISAPS is de ‘international society of aesthetic plastic surgery’.
Deze organisatie heeft een onderzoek gedaan naar ‘millenials’. Dit is de generatie die geboren is tussen 1980 en 2000. Hun vormende jaren hadden zij aan het begin van het nieuwe millennium.
Het is een generatie met een eigen kijk op de dingen en op de wereld.
Ook heeft deze generatie veel minder taboe over plastische chirurgie dan oudere generaties.                                                      

Gebaseerd op statistieken van ingrepen uitgevoerd in de Verenigde Staten in het jaar 2016 werd er een rangschikking gemaakt van welke ingrepen Millenials laten uitvoeren en er wordt ook gepeild naar waarom ze deze ingrepen wensen.

Als we aftellen, zien we als meest populaire ingrepen:

# 5: Borstlift 

De meeste mensen die aan borstcorrecties denken, denken aan ‘borstvergroting’.
Voor vele Millenials echter, zeker deze boven de 30, is de grootte van de borsten niet zo belangrijk, wel het feit dat hun borsten hun stevigheid verliezen en beginnen door te hangen.

Voor deze Millenials is een borstlift wat ze wensen (35.958 ingrepen uitgevoerd bij Millenials in de USA in 2016, of 22% van het totaal aantal borstlifts)

# 4: Buikcorrectie

Meer en meer vrouwelijke Millenials hebben kinderen, en een buikwandcorrectie is bij hen zeer populair.
Deze generatie is ook vanf hun jeugd constant blootgesteld geweest aan afbeeldingen van perfecte lichamen in de media en op internet. Vandaar de stijgende populariteit van de buikwandcorrectie.
In de US wordt 20% van alle ‘tummy tucks’ uitgevoerd bij Millenials, 35.598 procedures in 2016.

                                                                                           

 #3: Neuscorrecties

Omdat Millenials zo bezig zijn met sociale media, zien zij zichzelf vaak op beeld, meestal ook vanuit verschillende hoeken.
48% van de neuscorrecties (71.007 ingrepen) in de US 2016 werden uitgevoerd bij Millenials

#2: Liposuctie:

Dit blijft de favoriete ingreep bij alle generatie, en Millenials zijn hierop geen uitzondering.
Er is een studie van de York University in Toronto, die uitwijst dat het voor de Millenialgeneratie veel moeilijker is om hun figuur te behouden dan voor oudere generaties.

In 2016 22% (108.443 ingrepen) van alle liposuctie-procedures in de USA.

#1: Borstvergroting

Dit is met ruime voorsprong de meest uitgevoerde esthetische ingreep bij Millenials.

In 2016 werd 47.5% van alle borstvergrotingen in de US (147.570 ingrepen) uitgevoerd bij Millenials.
borstvergroting is steeds een zeer populaire esthetische ingreep geweest, maar de opkomst van nieuwe, natuurlijk aanvoelende prothesen (‘Gummy Bear’) en het gebruik van eigen vet, is voor Millenials zeer belangrijk omdat zij streven naar ‘natuurlijke’ resultaten.

Scroll naar boven